Friday, March 07, 2014

SKIM FELLOWSHIP UMP & TNAGA PENGAJAR MUDA UITM (TPM)

Assalamualaikum wbt.

Moga sihat2 selalu semua.. dalam rahmat Allah. insya Allah. Dalam kesibukan yang melanda, moga Allah sentiasa beri kelapngan masa kepada kita semua untuk membantu orang lain. insya Allah.

Skim Fellowship UMP  2014 telah dibuka. Kepada sesiapa yang berminat bolehlah apply :)

http://pendaftar.ump.edu.my/index.php?option=com_content&view=article&id=79%3Askim-fellowship&catid=35%3Aberita






Permohonan Sebagai Tenaga Pengajar MUda UITM juga telah dibuka sekali lagi. Boleh dapatkn maklumat lanjut dengan melayari blog ini
 http://sayapensyarah.com/biasiswa/tawaran-biasiswa-tenaga-pengajar-muda-tpm-2014-uitm/ yang banyak memberi penjelasan berkaitan TPM (credit to this blogger) :)

CeepatTempoh iklan dibuka pula adalah dari hari ini 7 Mac 2014 sehingga 20 Mac 2014 sahaja.

Moga membantu :)







3 comments:

  1. Assalam iefa,

    Nak tanya sikit, skim fellowship ni camne ye? boleh explain sikit tak? sorry sbb blur2 sikit. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummusalam wbt el.

      Fellowship nie adalah seperti satu skim biasiswa dibawah KPT dan Univrsiti yg diberikan kepada bakal-bakal tenaga pengajar yang berkelayakan. Sesiapa yang dapat fellowship, insya Allah akan dipertimbangkan untuk menjawat jawatan pensyarah, sekembalinya mereka daripada pengajian lanjutan (dengan jayanya) di peringkat sarjana atau doktor falsafah. Sebelum jadi pensyarah, still kena interview sekali lagi.
      Cumanya perbezaan fellowship dgn biasiswa biasa adalah, kita ad kelebihan di situ untuk terus masuk jadi pensyarah (sekiranya lepas intrview). Tapi sesiapa yang xdpt fellowship pom insya Allah rezekinya cerah, mase tengah belajar pun masih boleh minta lagi. Rezeki kan, insya Allah selalu ade. :)
      Saya juga difahamkn fellowship nie penuh risiko, tapi insya Allah saya yakin kalau kita betul2 berusaha, doa n tawakal Allah akan permudahkan semuanya :)

      Mungkin ade yang ingin memberi pandangan berkaitan dengan fellowship boleh juga. Ini adalah setakat kefhaman saya.

      Harap membantu.

      Delete
  2. Maaf..nak tanye..risiko yg mcmmana tuh..ye..

    ReplyDelete