Thursday, February 27, 2014

Financial guarantee & letter of introduction (English Education in UiTM)

Assalamualaikum wbt ..Moga shabat2 sekalian sihat selalu.. Sentiasa dalam berkat dan rahmat perlindungan Allah. insya Allah . Alhamdulillah, dah lama rasanya x update blog, tapi kali nie in sha Allah ade sesuatu yang ingin ana kongsikan :)

Alhamdulillah, sekarang masih dalam proses menguruskan untuk ke kursus cuti belajar dan BTN. Dalam menguruskan proses nak sambung belajar nie, ana nak berkongsi bgaimana nak dapatkan financial guarantee dan juga letter of introduction (English Education in UiTM).






Ini adalah cth financial guarantee ana. Jika ade di antara kalian yang berjaya mendapat fellowship@ seangkatan dengannya, bolehlah dapatkan letter ini dengan menghubungi bahagian Pusat Sumber Manusia (untuk UKM). Jika tidak, call je bahgian pendaftar dan tnya mcm mana untuk saya dapatkan letter of financial guarantee. Nanti boleh attachkan surat ini bersama application ke oversea.



Letter di atas ini pula adalah statement yang mengatakan bahawa pembelajaran sepanjang ijazah adalah di dalam bahasa inggeris. Memandangkan masih xde IELTS, im trying my best untuk daptkan any document yang akan support my application including the above letter. Untuk dapatkannya, ana call bahagian akademik HEA UiTM (ana graduated from UiTM) dan tnya ,boleh berhubung dengan siapa untuk dapatkan pengesahan pembelajaran dalam bhasa inggeris. Alhmdulillah, prosesnya sgt senang dan hanya dalam masa dua hari,dah dapat letter ini.

Moga dpermudahkan urusan :)

2 comments:

  1. Assalamualaikum

    saya baru habis diploma UiTM.. saya nak tanya pasal letter of introduction tu, cne nk dpt kn eh dri UiTM? email me jaz0601@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummusalam wbt.

      Alhmdulillah. tahniah. Em saya sebenarnya terlupa dengan siapa saya minta.

      Tapi saya cadangkan awak hubungi Dr Suriyani sendiri. Sebab beliau adalah orang yang sign surat ini.

      Dr Suriyani Ariffin
      Jawatan : Head of Academic Management
      Emell : suriyani@salam.uitm.edu.my

      Moga membantu

      Delete