Friday, August 15, 2014

Apa yang ditakdirkan ALLAH, pasti satu KEBAIKAN..

Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai dan masukkanlah daku dengan limpah rahmatMu dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh. (An-Naml : 19)



Bersyukurkah aku?? Persoalan yang sentiasa ana ungkapkan dalam diri ini. Dalam sedar x sedar, Allah dah bawa ana jauh, melepasi hari-hari yang lepas dengan jayanya, alhmdulillah.. ana harap shabat-shabat juga begitu...

Belajarlah dari universiti dunia. Setiap yang berlaku, tidak bertujuan untuk sia-sia melainkan membawa seribu pengajaran dan pengalaman untuk di contohi dan dipelajari untuk hari ini dan masa hadapan yang lebih baik.

Buat sahabat-sahabat pembaca, jom sama-sama kita ingatkan diri:

BUKAN SAJA-SAJA Allah meletakkan anda dalam BIDANG itu..
BUKAN SAJA-SAJA Allah mengurniakan anda KEPAKARAN itu..
BUKAN SAJA-SAJA Allah memasukkan KELEMAHAN itu..
BUKAN SAJA-SAJA Allah memberikan UJIAN sebegitu..
BUKAN SAJA-SAJA Allah membiarkan anda mengemudi dalam KEADAAN sebegitu..
MELAINKAN Allah tahu anda akan memberikan sesuatu dalam bidang itu..
MELAINKAN Allah tahu anda bakal membiakkan ilmu-ilmu itu..
MELAINKAN Allah akan temukan anda dengan insan-insan ikhlas membantu..
MELAINKAN Allah mahu menguatkanmu..
MELAINKAN Allah mahu anda tahu betapa tingginya kasih sayangNya padamu..
Masihkah lagi tidak bersyukur?

JIka terasa berat, kembalilah kepada Allah. JIka terasa susah hati, berdoalah kepadanya, sujudlah kepadaNYA. Lumrah seorang insan akan betul betul tunduk kepada ALLah apabila di dalam kesedihan dan kesempitan. Jika tidak kembali kepada Allah, kepada siapa lagi kita boleh berpaling dan mengharap?

Tuhan pemilik segalanya. Tuhan yang menggerakkan hati-hati manusia. Kita ada Allah, sesungguhnya itu adalah lebih bermakna dari segala-galanya.


P/s: Buat adikku syofwan dan amir yang tersayang, setiap yang datang dalam hidup ini pasti bersebab. Kuatkan semangat, yakin dan terus berdoa, Allah pasti bersama.. :)

No comments:

Post a Comment