Tuesday, November 11, 2014

Majlis Penganugerahan Biasiswa Yang Dipertuan Agong sesi 2014/2015

Assalamualaikum wbt dan salam sjahtera untuk semua pembaca.. Syukur Alhmdulillah atas segala nikmat yang x kunjung putus . Maha Suci Allah yang Maha Mempermudahkan semuanya.. Kenkangan masa menyebabkan blog nie lama x di update.

Alhamdulillah, pada 24 Oktober 2014 ana telah pulang ke Malaysia selepas 24 hari bermaustatin di London utuk Majlis penganugerahan Biasiswa Yang Dipertuan Agong sesi 2014/2015. Sesungguhnya Allah adalah sebaik baik perancangan kerana tidak pernah terfikir untuk terpilih menerima Biasiswa ini memandangkan persaingannya sangt sengit. Allah Maha Penyanyang, syukur atas rezeki ini.

  - 4 November 2015

Di majlis penganugerahan yang bertempat di Parlimen Malaysia

Bersama penerima lain di Istana Negara

Kenangan bersama

With beloved brother yang hadir di Majlis Penganugerahan

Di parlimen Malaysia




Terima kasih kepada ssemua yang mendoakan kejayaan ini. In sha Allah akan ana terapkan dalam hati sebaik mungkin untuk contribute back to my beloved country, Malaysia and the society.

Buat pembaca di luar sana, ingtan untuk diri ini juga, Allah sebaik baik Pendengar. If we want something, strive towards it. Sebaik baik perancangan Allah akan mudah difahami oleh orang yang redha dan sentiasa bersangka baik dengan Allah. If I can do this, ue can do it too :)

P/s: my strengh, beloved mom and dad :)





12 comments:

  1. A big congrates! Semoga kejyaan ini mbuka kjyaan2 sterusnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..alhamdulillah :) amin..
      untuk saudari jugal, in sha Allah.

      Delete
  2. Saya harap sangat iefa dapat berkongsi pengalaman mengenai biasiswa agong ni =)

    ReplyDelete
    Replies

    1. KIndly email me.
      afifah_sky90@yahoo.com

      Need to tell somthing.

      :)

      Delete
    2. Assalamualaikum.. Mcm mna nak dapatkan biasiswa agong ni.. Lagi satu nk tnya utk jpa.. Masih ada skim pelajar cemerlang utk ke oversea tak? Tq

      More details : fnjblack@yahoo.com

      Delete
    3. Assalamualaikum.. Mcm mna nak dapatkan biasiswa agong ni.. Lagi satu nk tnya utk jpa.. Masih ada skim pelajar cemerlang utk ke oversea tak? Tq

      More details : fnjblack@yahoo.com

      Delete
    4. Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera saudari Fatin. terlebih dahulu apologize for my late reply. Biasiswa agong boleh dimohon di laman web esila jpa. Kalau tahun ini biasiswa tersebut keluar untuk permohonan pada bulan 3/4. jadi alert with the months next year in sha Allah.berkaitan dengan PPC JPA, saya tidak pasti memandangkan sekarang kita mengalami kegawatan ekonomi. bagi mendapatkan kepastian, saudari boleh menelefon JPA. :)

      Delete
  3. iefa kenal semua ke diorang ni ?

    ReplyDelete
  4. Hi nk tanya syarat akademik kena 3.75 adalah wajib ke? Kalau rendah daripada tu bole cuba apply ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini adalah syarat pada tahun 2019: Mempunyai keputusan akademik yang amat cemerlang iaitu CGPA 3.75 atau kelas pertama atau yang setaraf dengannya.

      Kalau tanya pendapat saya, kalau rendah yang saudari maksudkan adalah 3.5 saya cadangkan mohon sahaja. Dapat atau tidak lain cerita. Selain tu, segala dokumen persediaan BYDPA boleh diguna pkai untuk memohon biasiswa lain. So in sha Allah tidak ada rugi.

      Delete
  5. Kak Afifah, waktu mohon biasiswa YDPA ni, akak dah ada offer letter ke untuk sambung belajar or waktu ni tgh proses untuk dptkannya?

    N adakah application untuk ke ICL or universiti luar negara yg lain berbayar? Kalo ea, anggarannya berapa ea?

    ReplyDelete